Λογοθεραπεία

Η λογοθεραπεία είναι η επιστήμη η οποία αφορά στην πρόληψη, αξιολόγηση, διάγνωση, θεραπεία και την επιστημονική μελέτη διαταραχών που αφορούν στο λόγο (προφορικό και γραπτό) καθώς και την ομιλία, επικοινωνία, φωνή, σίτιση και κατάποση.

Απευθύνεται τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες. Όσον αφορά τα παιδιά, βάσει της ηλικίας, έχουν καταγραφεί συγκεκριμένα στάδια, τα επονομαζόμενα ορόσημα, τα οποία μπορούν να μας κατευθύνουν ως προς την ηλικία κατά την οποία αναπτύσσονται συνήθως ορισμένες ικανότητες του παιδιού.

Παρ’ όλα αυτά, το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό γλωσσικής ανάπτυξης με αποτέλεσμα να υπάρχουν πιθανές αποκλίσεις. Σε περίπτωση σημαντικής καθυστέρησης ή διαπίστωσης έλλειψης  των εν λόγω σταδίων ή/και εφόσον τα ελλείμματα στον λόγο συνδυάζονται με ελλείμματα και σε άλλους τομείς ανάπτυξης όπως είναι η σωματική, κινητική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη, τότε είναι σκόπιμο να διερευνηθεί περαιτέρω και να πραγματοποιηθεί αξιολόγηση από έναν ειδικό λογοθεραπευτή προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το παιδί χρήζει να ενταχθεί σε λογοθεραπευτικό πρόγραμμα αντιμετώπισης των δυσκολιών.

 

Οι λογοθεραπευτές καλούνται να αντιμετωπίσουν και να παρέχουν τις εξειδικευμένες υπηρεσίες τους, για διαταραχές όπως:

logo (1)

Πώς είναι δομημένο ένα λογοθεραπευτικό πρόγραμμα;

Στο Ταξίδι Λόγου η δόμηση ενός λογοθεραπευτικού προγράμματος ξεκινάει από μια πρώτη επικοινωνία του γονέα με την υπεύθυνη του κέντρου, η οποία λαμβάνει το ιστορικό (κοινωνικό, λογοθεραπευτικό, αναπτυξιακό κ.α.) του παιδιού.

 Έπειτα, συλλέγονται πληροφορίες από το σχολικό πλαίσιο στο οποίο το παιδί φοιτά προκειμένου να διαμορφωθεί η κατάλληλη λογοθεραπευτική παρέμβαση με βάση την ολιστική προσέγγιση. Εν συνεχεία πραγματοποιείται  αξιολόγηση με σκοπό να διαπιστωθούν οι δυνατότητες καθώς και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί.

Στην πορεία καταγράφονται τα δεδομένα, συντάσσεται το εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα με τους μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους του παιδιού καθώς και τη συχνότητα των συνεδριών. Τέλος, γίνεται η εφαρμογή του θεραπευτικού προγράμματος με συχνή επαναξιολόγηση και αναπροσαρμογή της στοχοθεσίας.